zondag 24 juni 2012

zwarte roos

Hallo, ik ben sinds enkele dagen geleden aan mijn nieuw ontwerp. Namelijk een zwarte roos op doek.
ik heb al enkele foto's van de stappen genomen en ik zal deze ook te samen posten.

Als eerste:






Heb ik de kleur stilaan gebracht. Dit mijn rauwe umber en aangelengd met water. Als ook zijn de contouren afgeschermd, zodanig dat de bloem sterk op de voorgrond komt te staan.















Stilaan wordt alles wat verdonkerd. Enkel de donkerste delen.
Vervolgens worden de nerf structuren er in gebrachten door middel van een fijn schuurpapiertje. Nadien wordt er terug over gespoten. dit systeem wordt constant herhaald.














Vanaf nu wordt er een beetje zwart toegevoegd aan het bestaande kleurmengsel. let op dat het niet te zwart wordt. Je kan steeds donkerder.
















Neem vooral de tijd om het te verdonkeren. Ga niet te snel en herhaal regelmatig het proces voor de nerven toe te voegen aan de tekening.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten