zondag 13 januari 2013







Alles nog een beetje donkerder. En hier en daar nog een kleine detail afwerking. en vervolgens de handtekening en de vernislaag erop. Tekening is klaar voor ingekaderd te worden.














De achtergrond wordt nog donkerder gezet zodanig dat het contrast nog verhoogd. Echter is het contrast van mijn foto nu wel vrij hoog, vooral van het wit, dit komt waarschijnlijk door het fototoestel. De witte kleur is iets minder intens. Voor de rest heb ik verder structuur gebracht in het haar. en in het gezicht.













De achtergrond is verder opgedonkerd zodanig dat we meer contrast krijgen. De indiaan moet volledig de aandacht trekken. Alsook zijn de lichte delen en de donkere dele van de indiaan een beetje verder opgedonkerd. Alsook is zijn harder wat verder uitgewerkt. Hier moet nog meer contrast verschillen uitgewerkt worden.

  






De Achtergrond wordt verder opgedonkerd zodanig dat de indiaan zelf meer naar de voorgrond geschoven wordt. De achtergrond dient echter maar als versterking van het geheel.












Verder op donkeren en uitwerken van de tekening.















Ik heb zo net beslist dat we toch beter een achtergrond plaatsen om de tekening zo een meer waarde te geven. Stilaan zetten we de achtergrond erbij. Wat wel heel wat moeite vraagt, aangezien het gemakkelijker werken is om met de achtergrond te beginnen. Je ziet de fout marge aan de vest. Deze werken we met der hand wel bij zodanig dat hier niets meer van te zien is.













Het haar wordt verder uitgewerkt en nu moeten we denken wat we met de achtergrond gaan doen, vooraleer we verder gaan opdonkeren.














Zoals altijd, bouwen weer steeds op vanuit de donkere gebieden. Het haar wordt stilaan mee uitgewerkt, zowel voor het haar, als voor de huid, regelmatig gommen.











Als eerste  zet ik de contouren van mijn tekening. En begin ik met de donkerste delen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten