vrijdag 17 augustus 2012

Fotomodel

Sinds enkele dagen ben ik aan een nieuw werk begonnen. Het airbrushen van en een fotomodel.
Een goede oefening voor het blonde haar, het mengen van huidskleur, en voor de achtergrond structuur.

Hieronder de eerste twee begin foto's:







Alvorens te beginnen heb ik een masker gemaakt om de persoon te beschermen wanneer ik de achtergrond aanbreng. De houtachtige structuur wordt aangebracht door rauwe umber. Deze telekens te verdonkere en hier en daar de lichte stukken terug eruit te halen.












 Nu dat de achtergrond bijna oké is, beginnen we aan ons personage. Nu werk ik voor de delen die heel scherp staan met de andere uitgesneden kant van het masker om de juiste vorm te behouden. Ik begin met oker om de eerste laag van de huid te leggen. Erna doe ik er een druppel burn sienna bij. 













Ondertussen is de huidtint al wat verdonkerd. De ogen zijn er lichtjes in gezet. en de tattoeage op de arm is lichtjes aangebracht. De volgende stap is de huid en het gezicht verder afwerken. Nadien komt de short en het haar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten